INFORMACE PŘED ZAČÁTKÉM SEZÓNY
A NOVINKY
Uzávěrka přihlášek do ročníku 2025/26 venkovních soutěží APF je 08.08.2025. Týmy se do soutěže přihlašují v administraci. Startovné pro novou sezónu nebylo zvýšeno a činní 10.000 Kč. Všechny přihlášené týmy jsou povinny startovné uhradit do 15.08.2025 a současně s tím uhradit veškeré dluhy vzniklé v předchozí sezóně. Pokud tak neučiní, nebude jim v nadcházejícím ročníku umožněn start v soutěži (platby jsou do systému zadávány ručně, proto se mohou v systému objevit až po několika dnech – rozhoduje datum přijetí platby na účet APF).
Do stejného data si pak mohou týmy podávat žádosti k losování (zpravidla kvůli hostování hráčů, aby konkrétní týmy mající stejné hráče nehrály stejnou soutěž a vzájemně se nekryly, atd.) a to taktéž přes administraci (Můj tým -> Editace profilu -> Poslat žádost k losování). Na žádosti zaslané na email nebude brán zřetel.

Nadcházející sezóna bude
poslední, kdy bude městský přebor hrát 12 týmů. Organizačně nám tyto větší
skupiny dělají starosti, proto jsme se rozhodli, že od sezóny 2026/27 už
budou všechny skupiny maximálně 10členné (výjimkou mohou být nejnižší
soutěže). Dále bylo rozhodnuto o zrušení baráže o městský přebor. Klíč
postupů a sestupů mezi jednotlivými třídami naleznete v propozicích. Po 17
letech jsme přistoupili k navýšení poplatků za žluté a červené karty – ŽK
z 50 Kč na 100 Kč a ČK ze 100 Kč na 200 Kč. Jedná se o zásadní změnu
ve vztahu k nenavyšování startovného. Pokud se osvědčí, nemuselo by
k navýšení startovného dojít ani v následujících ročnících.
Další organizační starostí jsou pak „domácí zápasy“, kdy si týmy volí preferovaný čas. V praxi nám pak vznikaly poloprázdné soboty a přeplněné neděle. Z tohoto důvodu jsme tak přistoupili k dalšímu opatření – preferenci domácího utkání si budou moci volit pouze týmy druhých a vyšších tříd. Preference se volí v administraci (Můj tým -> nastavení).
Zápisy před utkáním již budou vyplňovány pouze elektronicky. Každý tým může mít vytvořeno několik přístupů pro kteréhokoliv člena týmu, stačí si o vytvoření přístupu napsat na email STK (vedoucí týmu napíše jméno hráče a kontaktní email). Systém pro vyplňování zápisů je opakovaně otestován, nejsou v něm žádné chyby a nově byl optimalizován pro mobilní telefony. Pokud vám tedy nebude něco fungovat, vyzkoušejte především klasické pokusy k odstranění chyb (odhlásit/přihlásit, restartovat zařízení, smazat cookies, apod.), poté nás případně kontaktujte. Návod pro vyplňování je v dokumentech, časy jednotlivých úkonů jsou pak uvedeny v propozicích a v nápovědě u online zápisu.
Před začátkem sezóny vejde v platnost nový disciplinární řád, kde zásadní úpravou prošlo především trestání deliktů vůči rozhodčím. Jak jsme již avizovali na konci předchozí sezóny, jakékoliv urážky, výhružky či dokonce fyzické napadení budou důrazně trestány. Všechny týmy mají povinnost se před začátkem sezóny s novým DŘ seznámit.
INFORMACE PRO NOVÉ TÝMY
Pro registraci nového týmu pište
email na stk@futsalpm.cz, ve kterém
uvedete název týmu, jméno a příjmení vedoucího, jeho kontaktní email, popř.
telefon. Na základě tohoto mu bude vytvořen přístup do administrace, kde
následně vytvoří soupisku týmu a může upravovat další detaily. Současně je
nutné se v administraci přihlásit do nadcházejícího ročníku soutěže.
Každý tým musí mít na soupisce minimálně
9 kmenových hráčů a maximálně 3 hosty. Všechny nové týmy jsou automaticky
zařazeny do nejnižší soutěže. Na soupisku týmu můžete přidat buď nové hráče
nebo hráče již registrované u APF. V případě registrace cizince se místo
rodného čísla uvede číslo českého pojištění. Registrace nových hráčů bude možná po spuštění přestupového okna po nalosování soutěží.
Každý tým musí mít jednotnou sadu
dresů označených čísly, dále musí každý tým mít česky hovořícího zástupce,
který bude přítomen na každém utkání či případném jednání s komisemi APF. Všem
novým týmům důrazně doporučujeme seznámit se s pravidly a řády APF,
všechny jsou dostupné v dokumentech zde na webu.
V případě, že si nebudete vědět rady, nebojte se na nás obrátit.
PROGRAM VENKOVNÍCH SOUTĚŽÍ
V první řadě musím
zdůraznit, že uvedený program je orientační a povede se ho dodržet pouze
v případě, že nenastane žádný zásadní problém, jako např. rekonstrukce
hřiště apod. Sdílíme ho s vámi proto, že věřím, že může spoustě vás pomoci
při plánování celé sezóny.
Všechny soutěže se budou i nadále
hrát na Slavii, náhradní hřiště prozatím neplánujeme (a
samozřejmě se mu chceme vyhnout). Podzimní část soutěže odstartuje o víkendu
06.-07.09.2025, předpoklad jejího trvání je do konce října. Následovat bude
jarní část, která měla odstartovat víkendem 11.-12.04.2026 a trvat
zhruba do poloviny června. Pokud nedojde k nějaké zásadní změně, nebude se
hrát o víkendech 04.-05.04.2026 (Velikonoce) a 09.-10.05.2025 (Slavnosti
svobody). Další víkendy, během kterých nebudeme mít hřiště na Slavii
k dispozici, budou doplněny.
V zimní pauze venkovních
soutěží by mělo dojít ke stavbě haly na hřišti č. 1 a k rekonstrukci
hřiště č. 2. Věříme, že letos se vše podaří zavčasu a nedojde k ovlivnění
jarní části soutěže.
Veškeré další potřebné informace se dočtete v propozicích v dokumentech zde na webu. Důrazně všem doporučuji si je nastudovat, vyhneme se tak případným „překvapením“ po začátku soutěže. Pokud dojde k neočekávané změně v programu, bude tato zveřejněna v aktualitách na webu a na whatsappové skupině APF, propozice nebudou upravovány.
KRAJSKÁ SOUTĚŽ A POHÁR APF
Obě halové soutěže proběhnou
organizačně stejně, jako v loňském ročníku. Nadále platí, že do Poháru APF
se smí přihlásit pouze týmy již registrované pod APF. V Poháru APF je
zakázáno startovat hráčům hrajícím jakoukoliv futsalovou soutěž pod
profesionální smlouvou, pro krajskou soutěž toto omezení neplatí. Krajská
soutěž odstartuje 16.11.2025, Pohár APF pak 06.12.2025. Obě
soutěže se odehrají v halách Lokomotivy. Kompletní termíny skupinových i
vyřazovacích částí budou zveřejněny před začátkem soutěží. Finále obou soutěží se odehraje v sobotu 28.02.2026. Startovné pro obě halové soutěže zůstává taktéž nezměněno.